homeride 23 & 24 juni 2018
kinderfonds

Log in

Al 0 Euro gedoneerd!

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over HomeRun? Bekijk dan eerst of het antwoord hieronder staat. Staat jouw vraag er niet tussen, dan staan wij je graag te woord. Je kunt per mail contact opnemen met HomeRun via info@home-run.nl of telefonisch via +31 (0) 88 221 90 00. 

Over HomeRun

Wat is HomeRun?

 

Jezelf tot het uiterste dwingen, een teamprestatie van formaat neerzetten én iets voor het goede doel doen. In teamverband rennen HomeRunners  240 kilometer binnen 24 uur. Met deze sponsorloop zamelen we geld in voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Met iedere kilometer die HomeRunners afleggen, verkleinen we de afstand tussen ouders en hun zieke kind. Want: Home is where your heart is. En dat besef je pas goed als je kind in het ziekenhuis ligt.

Wie kunnen er meedoen aan HomeRun?

Ben je een doorgewinterde hardloper of moet je je eerste kilometers nog maken? Iedereen kan meedoen aan HomeRun! Het gaat erom dat je doorzettingsvermogen hebt én iets voor zieke kinderen en hun ouders wilt betekenen. Je rent met een zelfgekozen team, dwars door de mooiste delen van Nederland. Ook als je minder sportief bent, kun je meedoen aan HomeRun. Bijvoorbeeld als teambegeleider, begeleider op de fiets, materiaalman of vrijwilliger.

Uit hoeveel teamleden bestaat een team?

Een HomeRun team bestaat uit 10 hardlopers. Voor de veiligheid en de nodige support wordt een hardloper wordt altijd begeleid door iemand op de fiets. Je team bestaat minstens vijf begeleiders die (per tourbeurt) kunnen meefietsen om de lopers te begeleiden en te ondersteunen. Ook is er minimaal één begeleider die niet meeloopt, maar jullie team met de auto volgt. 

Wat zijn de rollen binnen een team?

Een HomeRun-team bestaat uit 10 hardlopers en zeker vijf begeleiders die niet meerennen. Zo heeft elk team een teamcaptain en enkele begeleiders die per tourbeurt met de hardlopers meefietsen voor de nodige support. Daarnaast kan een team ook aangevuld worden met een PR en social media manager, logistiek manager, fondsenwerver en/of een verzorger.

 

Hoeveel teams mogen er maximaal meedoen?

Voor HomeRun 2018 geldt een maximum van 20 deelnemende teams. Zo kunnen we een veilig evenement organiseren en ieder team de individuele aandacht geven die het verdient.

Mag ik de volle 240 km hardlopen?

Als een deelnemer de fullrun wil doen dan, mag dat. Net zoals bij HomeRide promoten we een fullride of fullrun niet. 240 kilometer hardlopen in 24 uur is een unieke prestatie die voor weinig mensen weggelegd zal zijn. 

 

Wat zijn de kosten om deel te nemen aan HomeRun?

Per loper bedragen de kosten € 75,-. Hiermee worden alle organisatorische kosten zoals eten en drinken onderweg, de GPS-apparaten en faciliteiten bekostigd. Begeleiders betalen €17,50  per persoon. Van iedere begeleider wordt gevraagd zich via de website bij zijn/haar team in te schrijven. Daarnaast dien je als team minimaal €7.000,- aan sponsorgeld op te halen, bestemd voor de Ronald McDonald Huizen. Tip: kijk ook eens bij de vragen/antwoorden onder het kopje 'fondsenwerving' op deze pagina.

Mag ik ook rennen voor een specifiek Huis?

Jazeker. Het Ronald McDonald Kinderfonds zal voor elk deelnemend team, met lokale betrokkenheid bij een Ronald McDonald Huis, de geworven donaties boven de € 4.500,- oormerken voor het betreffende Ronald McDonald Huis. Het overige bedrag gaat naar het Ronald McDonald Kinderfonds en wordt besteed aan de ontwikkeling en exploitatie van alle Ronald McDonald Huizen.

Kan ik me ook inschrijven als het team nog niet compleet is?

Ja, dat kan. Het is zelfs verstandig om dat te doen, voordat het maximum aantal van 20 teams bereikt is. De andere teamleden kunnen zich op een later moment (maar voor 25 mei 2018) bij jouw team inschrijven.

Tot wanneer kan een team zich inschrijven?

Heb je voldoende getraind en heeft je team het benodigde sponsorgeld opgehaald? Dan is inschrijving mogelijk tot 25 mei 2018, tenzij het maximum aantal teams bereikt is. Let op: zorg dat alle teamleden voor deze datum zijn aangemeld.

Wat voor ondersteuning kan ik van de organisatie verwachten?

De organisatie zal je diverse handvatten aanreiken, zodat jij je met je team maximaal kunt voorbereiden op het HomeRun weekend en voor die tijd het streefbedrag van €7.000,- kunt behalen. Denk hierbij aan diverse toolkits en downloadbestanden die beschikbaar komen zodra je als deelnemer bent ingeschreven. Daarnaast worden de teams ondersteund met fondsenwervende tips en organiseren we informatiebijeenkomsten en een PreRun om je als deelnemers optimaal voor te bereiden. Tot slot maak je op deze site een teampagina en persoonlijke pagina aan, die je helpen bij acties en fondsenwerving.

Vrijwilligers

Hoe kan ik helpen voorafgaand aan, tijdens of na HomeRun?

HomeRun zou niet kunnen bestaan zonder de inzet van betrokken, enthousiaste vrijwilligers met het hart op de juiste plek! De hulp van enthousiaste vrijwilligers is hard nodig om deze pilot succesvol te laten verlopen. Per locatie zijn we op zoek naar sterke sjouwers die helpen met de op- en afbouw, registratiekanjers, cateringhelden, vriendelijke gastvrouwen en –heren, bewakers van de fietsenstalling, fietsenmakers, masseurs, fotografen en gezellige sfeermakers.

Hoeveel tijd ben ik kwijt aan mijn vrijwilligerswerk voor HomeRun?

De definitieve tijden kunnen wij op dit moment nog niet aangeven maar naar verwachting ben je zo’n 2 tot 3 uur voor opening van een locatie en 2 uur na sluiting van een locatie bezig. Gemiddeld moet je rekening houden met een dag van c.a. 8 uur. Daarnaast is het altijd handig om vooraf naar de vrijwilligersbriefing te komen zodat je goed voorbereid aan de slag kan als vrijwilliger bij HomeRun.

Wordt er een informatiebijeenkomst georganiseerd voor vrijwilligers?

Ja, een aantal weken voor HomeRun organiseren wij een vrijwilligersbijeenkomst op de locatie waar jij voor ingedeeld bent. Zo kan je goed voorbereid beginnen aan HomeRun. Uiteraad word je als je je als vrijwilliger hebt aangemeld op de hoogte gebracht wanneer en waar die bijeenkomst is.

 

De voorbereidingen

Hebben jullie trainingsschema’s beschikbaar?

Ja, we hebben trainingsschema’s voor 20 en voor 40 kilometer beschikbaar. Deze schema’s zijn te downloaden via de link 'Handige documenten' als je bent ingelogd op de website. Daarnaast is het ook een idee om je trainingskilometers vast te leggen in Strava. HomeRun heeft daar ook een account!

Organiseren jullie gezamenlijke trainingen?

In 2018 zullen we voorafgaand aan HomeRun een zogenaamde PreRun organiseren. Zodra de datum en locatie bekend is, zullen we die met je delen. Houd daarvoor de site en de nieuwsbrief in de gaten.

 

Moeten wij onze eigen logistiek regelen?

Ja, teams regelen hun eigen logistiek. Tips? Neem contact op met de organisatie of check de informatie bij ‘veiligheid’ of de downloads achter de inlog.

Is er parkeergelegenheid bij alle locaties?

Ja bij alle locaties is voldoende parkeergelegenheid voor de volgauto’s van de HomeRunners. Afhankelijk van de lengte van de auto ontvangen jullie een parkeerkaart. De parkeerbegeleiders bij de checkpoints verwijzen je op basis van die parkeerkaart naar de geschikte parkeerplaats. De parkeerkaarten dienen aangevraagd te worden bij de organisatie. Er is een maximum aantal volgauto’s per team ingesteld (maximaal 3 personen auto’s, of 1 personenauto en 1 langer voertuig van (> 5,2 meter) is toegestaan).

Hebben jullie tips voor fondsenwerving?

Onder de knop downloads op je teampagina staat een fondsenwervingstoolkit met allerlei tips & tricks. Heb je vragen of wil je dat we meedenken in hoe je met je team minimaal €7.000,- aan fondsen kan werven? Neem dan contact op. We denken graag met jullie mee!

Welke materialen stelt de organisatie beschikbaar aan de renners?

Bij je deelname aan HomeRun ontvang je van de organisatie een HomeRun shirt, persoonlijk startnummer en een goodiebag. Per team ontvang je een GPS-apparaat en tracker die je verplicht bij je dient te dragen tijdens HomeRun. Onderweg verzorgt de organisatie voldoende ravitaillering en op de checkpoints staan er heerlijke maaltijden voor je klaar.

Kan de organisatie ons helpen in media benadering?

Ja dat kan zeker. Deel je verhaal met ons en wij kunnen je helpen met de benadering van de lokale en wellicht landelijke media. 

Ook vind je als je bent ingelogd bij de 'handige documenten' voorbeeldbrieven die je zelf kunt bewerken en naar (lokale) media kunt sturen.

Ontvangen wij een HomeRun shirt?

Iedere hardloper die deelneemt aan HomeRun ontvangt een HomeRun shirt. Het shirt kun je op 23 juni bij de start ophalen, of van te voren bij één van de afhaallocaties. Die locaties worden t.z.t. bekend gemaakt. 

Bij inschrijving geef je aan ons je maat voor je shirt door. Wil je alsnog je maat wijzigen? Dat kan door in te loggen op je profiel en je gegevens daar aan te passen. Wijzigingen kunnen tot half mei worden doorgegeven. 

 

Kan ik ook een rondleiding organiseren bij een Ronald McDonald Huis?

In overleg is dat zeker mogelijk en is een mooie manier om je teamleden te laten zien waar je het allemaal voor doet. Neem contact op met de manager van het Ronald mcDonald Huis dat je wit bezoeken, of neem contact op met de de organisatie en dan kijken we of we hiervoor een moment kunnen inplannen.

Het weekend

Hoe weten we welke route we moeten lopen?

Teams krijgen op 23 juni bij registratie voor de start op locatie een GPS apparaat en trackers. Dit GPS apparaat wordt op de begeleidende fiets geplaatst. Op de GPS staat de route voorgeprogrammeerd, zodat je precies weet hoe je moet hardlopen. De fietsende begeleider geeft de hardloper steeds aanwzijzingen waar hij of zij heen moet. De route is niet uitgepijld, dus zorg ervoor dat je te allen tijde voldoende batterijen bij je hebt. Daarnaast ontvangen alle teams een routeboek waarin de details van de route zijn opgenomen, specifieke stopplaatsen zijn opgenomen en de adressen van de checkpoints staan vermeld.  

 

Welke faciliteiten zijn er onderweg?

Onderweg is een aantal cheerpoints ingericht met ravitaillering. Op de checkpoints is er voor alle deelnemers en begeleiders een maaltijd, is er gelegenheid om te douchen of even uit te rusten of kan je even een bezoek brengen aan de masseur. Ook mag entertainment niet ontbreken op deze locaties.

Hoe is het geregeld qua eten en drinken?

Deelnemers en begeleiders ontvangen een speciaal polsbandje van de organisatie. Op vertoon van dit bandje kunnen zij onderweg op de cheerpoints en bij de checkpoints gratis eten en drinken.

Starten we allemaal tegelijk?

Je start als team gezamenlijk vanaf de startlocatie (met z'n allen in het HomeRun shirt). De startvakken worden ingedeeld op volgorde van inschrijving. De definitieve startvolgorde wordt daags voor HomeRun aan de deelnemers gecommuniceerd.

Is er nog iets georganiseerd op de finish?

Op de finish worden alle teams feestelijk ontvangen. Na een run van 240 kilometer en 24 uur staan familie en vrienden uiteraard bij de eindstreep. Er is gezellige muziek en er worden side-events georganiseerd. Hier ontmoet je ook de HomeRiders die in hetzelfde weekend in 24 uur 500 kilometer hebben gefietst. Meer informatie over het finishprogramma volgt later.

Kan ik mijn familie en vrienden uitnodigen om mij aan te komen moedigen?

Natuurlijk kan je familie en vrienden uitnodigen om je aan te komen moedigen op de HomeRun locaties. Leuk zelfs! We raden aan om met elkaar af te spreken op de start- of finish locatie of op de checkpoints. Daar is voldoende parkeergelegenheid en ruimte zodat iedereen zijn of haar familie kan uitnodigen.

Hoe kan ik HomeRun onderweg volgen?

In het HomeRun weekend kan je via de website precies volgen waar een team zich bevindt door de tracker die ze bij zich dragen. Houd daarnaast ook de social media kanalen in de gaten voor de laatste update: #KFHomeRun en Facebook HomeRun.

Wanneer wordt de eindopbrengst bekend gemaakt?

Bij de start wordt vlak voor vertrek bekendgemaakt met welk bedrag de HomeRunners vertrekken. De eindopbrengst wordt inofficieel op zondag 24 juni bij de finish gemeld. Daarna is het uiteraard nog mogelijk om te doneren. Samen gaan we ervoor om zoveel mogelijk overnachtingen te realiseren voor gezinnen, op loopafstand van hun zieke kind in het ziekenhuis. 

Waar kan ik de foto’s en video’s van HomeRun vinden?

HomeRun 2017 was de allereerste editie van HomeRun. Het was gezellig, het was doorbijten en elkaar aanmoedigen en de sfeer  zat er enorm goed in.
Wil je HomeRun 2017 (her)beleven? Kijk dan hier.

Voor een foto-impressie van HomeRun 2017 klik je hier